VÄRLDENS BÄSTA FARMOR

Jag har haft en så underbar vecka med min farmor här i NYC! Förra torsdagen, den 25:e sep, mötte jag henne på flygplatsen. Hennes flyg skulle landat vid tretiden men det var sju timmar försenat så sent på kvällen fick jag äntliigen träffa henne. Alltså det går inte att beskriva känslan jag hade när jag såg henne på flygplatsen. Vi kramades och kramades och hoppade på transferbussen till hotellet där vi skulle bo. Vi kom fram och gick nästan och la oss direkt för vi skulle upp i tid till en busstur på fredagen. Vi åkte runt hela Manhattan och det ar verkligen bra att ha en guide som visar olika ställen och man hinner se mycket på samma gång, toppen tyckte vi! Efter bussturen åkte vi häst och vagn i Central Park vilket var riktigt mysigt! På fredagkvällen åkte vi till Harlem och åt middag på Red Rooster som ägs av en svensk kille. Jag åt köttbullar och farmor åt hamburgare, supergott! På lördagen började vi dagen med att gå över Brooklyn Bridge. Riktigt häfligt var det att gå in mot Manhattan! Sen åt vi en mysig lunch i Central Park och bara satt och njöt på gräset ett bra tag. Tror att Central Park blev lite av ett favoritställe för oss, det är så mysigt att bara sitta och vi hade sån tur med vädret hela veckan! Vi kunde ha klänning och shorts på oss. Efter lunchen gick vi lite på 5th avenue och på kvällen åt vi thai/sushi-middag. På söndagen började våra två dagar med NYC-pass. Man köper ett pass och så kommer man in gratis på massa sevärdigheter, museum och sånt. Så på söndagen och måndagen åkte vi en rundtur till Frihetsgudinnan, vi var på 9/11 tribute center (inte museet), vi var uppe i Empire State Building, vi var uppe i Top of the Rock, vi var på Guggenheim-museet och på The Met-museet. Vi hann se mycket men det blev ändå inte stressigt vilket var skönt. Sen på måndagskvällen hade vi våran stora kväll - vi såg The Phantom Of The Opera på Broadway!! Det var sååå häftigt och en riktig New York-upplevelse! På tisdagen var vi på 9/11-museet och sen shoppade vi lite på Macy's. Vi åt middag på Whole Food som är ett ekologiskt ställe där man plockar mat, så gott var det! Dit hann vi gå två gånger. På kvällen tog jag bussen hem för jag började 8:00 på onsdagen. 9:45, på min rast, hämtade jag farmor från bussen och vi åkte hem hit. Vi åkte och tog en fika i Westfield och sen var farmor med mig på jobbet hela dagen. Så roligt att få visa henne var jag bor, vad jag gör och vilka jag bor med. På kvällen åt vi middag på The Office och tog en frozen yogurt efter det. Vi satt och pratade jättelänge och det var verkligen skönt. När vi kom hem hit gjorde vi oss i ordning och sen spelade vi yatzy innan vi gick och la oss. På torsdagen gick vi upp och gjorde oss i ordning, farmor packade ihop sina väskor och sen åkte vi till Jersey Gardens outlet. Där kikade vi rund lite, åt en god hamburgarlunch och tog en glass. Sen körde jag farmor till Newarks flygplats. Det var väldigt jobbigt att säga hejdå efter en hel vecka tillsammans men jag tänker på hur lyckad veckan blev och hur bra vi hade det tillsammans! Kan inte ens förklara hur underbart det var att ha min farmor här en hel vecka och att få göra NYC tillsammans. Min underbara farmor!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Tack för en underbar vecka farmor. Kommer alltid komma ihåg detta!
#1 - - Kerstin Nilsson:

Vilken jättebra och utförlig resumé av vår underbara vecka du har verkligen fått med allt! Tack Linnéa igen för en fin upplevelse.

Svar: Kul att du tycker det! Det var roligt att få skrivit ner allt vi gjorde i en text och kul att kunna gå tillbaka och läsa om våran underbara vecka! Tack min fina farmor.
Linnéa Westerlund

#2 - - Anonym:

Halloj,
Det verkar ha varit en fantastisk vecka med farmor Linnea, va kul! Ni hann med otroligt mycket måste jag säga. Känner igen många av ställena 😉. Kul att ni gick på Broadway 😃. Det är en speciell upplevelse, stort!
Vi hörs på Face time 😃// puss och kram 😘

Svar: Hallå där! Veckan har verkligen varit hur bra som helst med farmor. Tycker också att vi hann med mycket 😃. Kul att du känner igen dig! Ja, att gå på Broadway var verkligen speciellt! Jag är jätteglad att vi gjorde det 😃! Vi hörs absolut på Face Time! Puss och kram på dig 😘
Linnéa Westerlund

#3 - - Pappa:

Kul att se bilderna. Ska hämta stickan hos farmor och se resten😘

Svar: Kul att du tycker det! 😘 låter bra!
Linnéa Westerlund