MIN GOA FAMILJ

Förra veckan var mamma, Max oxh Olle här. Så underbart att träffa dom igen efter fyra månader i USA. Det var fantasktiskt att krama dem när de som ut från JFK airport där jag stod och väntade. Vi åkte airtrain och subway in till city och gick till hotellet. Det blev ganska sent så jag och Max gick ner till Times Square och köpte McDonalds som vi tog upp på rummet. Söndagen startade vi med en frukost på Ellen's Stardust Diner, ett ställe som jag verkligen rekomenderar för dem som vill ha en god frukost och härlig stämning. Ligger på hörnet av Broadway och 51st street. Sen åkte vi hop-on-hop-of-buss, vi var uppe i Empire State building, vi var i Financial District och på kvällen åt vi en god middag på en fransk restaurang. På måndagen blev det en frukost på Starbucks innan vi tog en båttur Downtown då vi fick se Frihetsgudinnan på nära håll. Vi gick även över Brooklyn Bridge och åt lunch i Brooklyn. Tidsagen bestod av frukost på ett ställe som hette Cosi, sen en busstur uptown genom Harlem och sen tog vi en promenad i Central Park innan vi åt luch på Whole Foods. På eftermiddagen var vi på 9/11-museet och efter det åt vi middag i China Town, första gången jag var där. På onsdagen åt vi också en god frukost, sen tog vi en cykeltur i Central Park. Jag och mamma tog en guidad tur och Max och Olle cyklade själva. Efter det åt vi lunch på en chinesisk restaurang som var riktigt bra och sen gick vi ner till Rockefeller Center och åkte up i Top of the Rock. På onsdagkvällen tog vi en tur i Harlem och såg även en Gospelkör sjunga i kyrkan, häfligt! Vi åt också middag på ett gott ställe i Harlem. Torsdagen började också med frukost/brunch på Ellen's Stardust och sen tog vi oss till MoMA, Museum of Modern Art. Sen gick vi till Madame Tussauds och efter det slappade vi lite på rummet bara innan jag och mamma gick till en Italiensk restaurang och åt en jättegod middag tillsammans, så mysigt var det. Killarna ville bara ta det lugnt på hotellrummet. På fredagen gick vi upp för att ta bussen hem till mig i Scotch Plains för de ville se hur jag bor. Så vi var här i huset en stund och jag visade runt innan vi tog min bil till Jersey Gardens för shopping! Vi var på outleten vid ett-tiden och vi åkte därifrån när de stängde kl 9.00 (21.00). Alla hittade jättefina grejer och jag tror alla var nöjda med shoppingrundan. Vi körde bilen till Clara (för att jag lättare skulle kunna komma hem på lördagen då Clara bor så nära tågstationen) och vi missade precis tåget så vi fick ta två bussar för att komma in till city. På lördagen gick vi upp och packade, sen kom Clara till hotellet så vi åt en brunch tillsammans med henne och jag är verkligen så glad att de fick träffat varandra. Pratar ju mycket om min familj med Clara och alla där hemma hör mycket Clara är så det var toppen! Sen träffade Clara några kompisar i city och vi andra tog oss till Macy's innan vi åkte och hämtade väskorna på hotellet och åkte till flygplatsen. Det var väldigt jobbigt att säga hejdå men jag vet att tiden går fort och snart ses vi igen! Tack mamma, Max och Olle för den fantasktiska veckan! Här kommer lite bilder.

Min fina bror
 
Times Square
 
Hotellrummet
 
Ellen's Stardust Diner
 
Ellen's Stardust Diner
 
Empire State Building
 

 
Financial District
 
Mat på det franska stället
 
Olle och mamis
 
Underbara mamma
 
Innan båtturen
 
På Brooklyn-sidan
 
Brooklyn Bridge
 
Svenskt godis från mormor
 
 
 
 
 
Central Park
 
Central Park
 
9/11-memorial på kvällen
 
ChinaTown
 
Nu ska det cyklas
 
Guidad cykeltur
 
Guidad cykeltur
 
 
 
Top of The Rock
 
Top of The Rock
 
Madame Tussauds
 
Madame Tussauds
 
Madame Tussauds
 
Middag bara jag och mamma
 
Middag bara jag och mamma
 
På bussen påväg hem till Scotch Plains
 
På outleten, cake pops
 

 
Påväg till flygplatsen
 
 
#1 - - Anonym:

Hej Linnea! Härligt med en hel vecka tillsammans med familjen 😃. Ni hann med mycket och verkar ha nyttjat tiden väl 😃. Kul att de fick träffa bästisen Clera. Många fina kort med motiv jag känner igen 😉. Vi hörs på Face time 😎. Puss å kram Lotten

Svar: Hej hopp moster! Ja, det var fantastiskt att ha dem här 😃 Ja, vi hann med mycket och jag är glad att de hann träffa Clara när de var här 👍 Kul att du känner igen dig 😉 Vi hörs snart! Puss och kram 😘
Linnéa Westerlund

#2 - - Kerstin Nilsson:

Lika bra och utförlig resumé av er vecka som efter vår vecka, jättebra! Många fina bilder också roligt att se.

Svar: Va kul att du tycker det! Det är roligt att skriva ner det och kunna kolla tillbaka. Kram
Linnéa Westerlund

#3 - - Christina:

Sååååå fantastisk vecka vi hade tillsammans! Såg och upplevde massor 👍 Vilken kanonbra sammanfattning du fått ihop om veckan 😉 Otrolig som vanligt ❤ Men det bästa med resan var att få träffa dig, det var oslagbart. Att få krama dig, lukta på dig och "klämma" på dig, UNDERBART 😜 Kram mamma din 💋

Svar: Visst hade vi, alldeles underbart var det!! Det var helt fantastiskt att ha er här mamma! Att kunna kramas med er på riktigt var det bästa ❤️ det är kul att kunna gå tillbaka och läsa om allt roligt vi gjorde tillsammans och hur bra vi hade det 😘 puss och kram världens bästa mami ❤️
Linnéa Westerlund