ÖVER EN MÅNAD I USA

I veckan firade jag, Clara och Rebecca en månad i USA. Vi åt på TGI Fridays och hade det riktigt mysigt! Det har blivit många restaurangkvällar vilket tillslut blir lite för dyrt öven om det är väldigt gott. Jag jobbar varje dag under veckorna och jag börjar komma in i rutinerna nu, vilket är skönt. Förra lördagen var jag inne i NYC med Clara, Rebecca, Claras kompis Linnéa och hennes kompis Andrea. Vi åt lunch i Central park och sen kollade vi runt i lite affärer. I fredags åt jag, Clara, Rebecca och Kajsa middag på ett ställe i Simmit, där Clara bor, sen sov jag hos Clara. Igår skulle vi två och Rebecca åkt till stranden men det började regna så vi ville inte chansa utan det slutade med att vi köpte glass, chips och godis och kollade på film hemma hos Clara. Sen åkte vi till en nagelsalong och jag gjorde pedikyr och Clara och Rebecca gjorde manikyr, lyxigt! Idag sov jag ut för första gången sen jag kom hit och jag vaknade 10:40. Sov i elva timmar och det behövde jag verkligen! När jag vaknade Skypade jag med mamma och vi pratade i en och en halv timma, så skönt var det! Efter det dushade jag och sen åkte jag och träffade Clara och Rebecca i Westfield. Vi gick runt lite där innan vi åkte till en park och solade lite innan vi åkte till ett köpcentrum och åt middag. Nu sitter jag på mitt rum och har precis haft veckomöte med mina värdföräldrar. Imorgon är det måndag igen, haha..
Häromdagen fick jag världens bästa nyheter!! Min farmor har bokat en resa hit så den 25 september flyger hon till NYC och hon ska bo på Manhattan i en vecka. ÄR SÅ GLAD! Jag ska ta två eller tre dagar ledigt och bara njuta av min farmors sällskap här i USA, så overkligt!

Vill också säg grattis i efterskott till min älskade lillebror som fyllde 17 i fredags! Saknar dig så mycket!
 
Max födelsedag
 
Paket från världens bästa pappa och Eva!
 
De skickade två böcker, tre tidningar och Marabou. Boken "Livet efter dig" är så bra-läs den! Jag läste ut den idag.
 
Skolbussen som hämtar upp Max och kör till hans camp
 
Bilen som jag har på min fritid. Jag har en annan bil när jag kör barnen.
 
Bild från Central Park förra helgen
 
Premenad med Clara och hennes värdfamiljs hundar
 
Fin solnedgång!
 
Vi firar en månad!!
 
Dagens Frosen Yogurt
 
Visa fler inlägg