EN DAG SOM AU PAIR

Jag vet att jag är jättedålig på att uppdatera min blogg, men jag kan ärligt säga att jag inte riktigt känner för att blogga. Ber om ursäkt för det och jag hoppas jag kommer igång snart! Jag vet ju hur kul det var/är att läsa andras bloggar, speciellt innan man åker iväg som au pair! I alla fall, dagarna rullar på här borta. På lördag har jag varit här i två månader, kan inte fatta det! Jag vet att jag inte har skrivit så mycket om själva jobbet som au pair, vilket några kanske undrar hur det är, så jag tänkte skriva hur en arbetsdag för mig ser ut och även lite om hur det känns att jobba! Måndagar, onsdagar och fredagar ser väldigt lika ut för mig. Jag börjar 8:00 med barnen och gör dom iordning inför camp (sommaren) eller skolan nu till hösten. 8:30 kommer skolbussen som kör till camp, tror det blir tidigare när skolan börjar. Sen har jag Rachel till 9:05 då jag kör henne till camp. Sen har jag ledigt till 12:15 då jag åker och hämtar henne igen. Vi är vanligtvis hemma vid 12:45 och då leker vi till 14:00 för det är då Rachel sover middag. 16:00 vaknar hon, 16:15 kommer Max (mellankillen) hem och 16:30 åker jag för att hämta Joseph (den äldsta killen) där hans buss släpper av honom. Till hösten kommer killarna att komma med samma skolbuss direkt hem vid 14:30. När jag kommer hem med Joseph ca 17:00 lagar jag middag till alla tre barnen och efter det hjälper jag ofta till med badning av barnen och jag slutar ofta mellan 18:30 och 19:30. Tisdagar och torsdagar ser likadant ut med killarna, men Rachel har inte camp eller skola då så hon har haft musik och gymnastik de dagarna. Till hösten ska hon ha gymnastik och dans. Tisdagar och torsdagar fixar jag lunch till Rachel också. Jag tycker faktiskt om att mitt schema är så "fullt" som det är för det händer grejer hela tiden. Vi är inte bara hemma i huset hela tiden. Hoppas det går att förstå hur schemat ser ut, det är lite bökigt att skriva det i en text. Jag kan ju säga att det verkligen är ett jobb att vara au pair, och det är sällan en dans på rosor. Att ta hand om tre barn, som jag gör, är mycket kan jag säga. Rachel är väldigt mammig, och hennes mamma jobbar hemifrån så det är ganska jobbigt när Rachel vet att Tracy är i huset hela dagarna men hon får inte träffa sin mamma. Det gör att så fort något inte blir som hon vill ha det skriker hon att hon vill ha sin mamma och att hon inte vill ha mig. Jag har kommit in i alla rutiner och så känner jag nu, det är skönt. I början är det viktigt att fråga värdföräldrarna saker hela tiden så man hänger med, för det är mycket man ska förstå och lära sig de första veckorna. Nu får ni lite bilder från dagarna som gått sen förra inlägget.

Fick mitt andra paket i förra veckan, blev såå glad! Tack mamma, Max och Olle!
 
Fick två tidningar, godis, bearnaisesås (SÅ GOTT), Yatzy och ett brev - perfekt!
 
Så här många skolbussar, plus ännu fler till höger, stod det utanför barnens camp häromdagen.
 
Thaimat som jag och Clara åt förra veckan, mums!
 
Clara och jag äter Frozen Yogurt

Gooooott!
 
Jag och Clara lagade mat i lördags, det blev bara bäst!
 

När man åker hem till mig från Clara ser man NYC, så coolt!! Dock är det en dålig bild men det är så ballt!
 
Min underbara pappa fyllde 50 år förra torsdagen!
 
Visa fler inlägg